onsdag 11 maj 2011

Uppmuntran

Några uppmuntrande kommentarer från Kul Tur-helgen:
"Det är du, Primus, Frieda Kahlo och van Gogh..." Inte dåliga att jamföras med dem när det handlar om att göra konst som berör!
Jag har haft fantastiskt mycket trevliga besök i helgen o vill tacka alla som sett min ateljé!

Mest beröm fick jag för
Greta, som är "fantastiskt perfekt för att vara defekt", som någon sa. Med defekt menas att Birma-katter ska ha vita sockor på tassarna för att ställas ut. Jag vill dock ha sällskap och ställer ut avbildningar av Greta i de "fina" konstsalongerna istället. Så tog hon verkligen jobbet som värdinna på allvar och de första två dagarna var hon fram och hälsade på alla vid dörren. Normalt sover hon efter lunch, men det kan ju inte en värdinna göra så efter 15 ramlade hon ihop o somnade i en liten hög...
Skönheten & Odjuret olja på duk, där
Gretas  roll förstås är skönhetens...
Så fick jag beröm för hur trivsamt här är och att min inredning "skvallrar om ett konstnärligt sinne", jo, försörjer man sig som konstnär  är nog ett konstnärligt sinne oundvikligt.
Konstfikat
Det tredje som berömdes var mitt Konstfika, som jag främst kom på för att få en anledning att inkludera besökarna i min konst. I konstfikat ingick kaffe, té eller saft och lavendelskorpor, hallonrulltårta och så det viktigaste, lyckokakan. Jag bad så besökarna att skriva ned sin första tanke när de läst citatet i lyckokakan och kommer att använda det i framtida konstverk. 

Först på fjärde plats kom beröm för min konst, så frågan är om jag hellre borde vara kattämjare, inredare och  konditor än konstnär... 

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte ens van Gogh blev ju erkänd under sin livstid, så är det med vissa konstnärer framförallt kvinnliga sådana som levt i skuggan av sina berömda män. Det är inte alla konstnärer som orkar hålla så många bollar i luften som du göe heller så du kan nog känna dig rätt nöjd tycker jag som "allkonstnär". Eva B S

Lyckans Smed sa...

Tack, det värmde!
/*