onsdag 4 maj 2011

Mer från Pipeline-land

Jag skrev tidigare om Sundsvall och kom då att tänka på en rätt rolig grej som hände där en gång i världen. Efter en konsert med The Shades of Orange där, skulle de ut på sin första Sverige-turné efter helgen. Flera av medlemmarna kände jag sedan tidigare och några var även aktiva i  Kontaktnätet. Hur det nu var så avslutades kvällen med att deras sångare, Ronny Pale, skulle försöka klättra in genom fönstret till mitt hotellrum. Det ville sig inte bättre än att det stuprör han försökte klättra på lossnade från väggen så han dunkade rakt ned i asfalten. Det visste jag då inget om, men dagen efter fick jag veta att jag bar skulden till att The Shades of Orange gav sig ut i Sverige med en rullstolsbunden sångare med gipsad arm...
 Magnus RenströmRonny Pale Öhman och Maria Ojala i
Shades of Oranges på Chaplin i slutet av den turnén . Ronny
har här bara en bruten arm o haltar efter Baltic-äventyret... 
"När jag var aktiv i Östersunds Musikforum åkte vi ofta och gärna just till Pipeline som ligger aldeles runt hörnet från Tullgatan! Tillsammans med Strömsunds-grabbarna i Lajbanerna, som också det var en del av Kontaktnätet, var vi fyra-fem Östersundstjejer som brukade hyra en "Raggar-uno" och köra ihop till Sundvall. På Pipeline vankades både kurser, möten och massor av bra konserter. Oftast bodde vi också på samma hotell, Baltic, som faktiskt ligger vid längre norrut av Tullgatan räknat från Pipeline!"

Inga kommentarer: