tisdag 10 maj 2011

det får bära eller brista!

... trots att järnnätterna knappast är över kunde jag inte hålla mig från att sätta ut fyra av mina Pelargoner på balkongen inför KUL TUR Jämtland-Härjedalen 2011 fre - sön. När  jag nu skulle ha min ateljé öppen för allmänheten kunder jag ju inte låta mer än en tredjedel av balkongräcket vara tomt, samtidigt som mina fönster är överfulla med odlingar.
Jag har tagit in dem över natten tidigare, men eftersom det idag varit riktigt försommarväder täcker jag dem bara med fiberduk.  Jag håller koll på väderleksrapporten så får jag ta in dem igen när det varnas för nattfrost. Egentligen är det bara bra träning inför sommarens planerade kombination av odling och träning, ett sätt att värma upp helt enkelt ;-)
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: