måndag 7 februari 2011

mattes känguru-unge

Härom dagen pratade jag med (lill) Bamses husse om att han valt just honom för att han var den i kullen som verkade piggast och mest framåt. Det kan jag verkligen inte säga om Greta, när jag for och tittade på henne var båda hennes sålda bröder hoppiga o sociala medan Greta bara låg och sov... Uppfödaren hämtade det lilla silkesknytet i tvättstugan och la henne i mina händer , hon kisade enögt in i mina ögon och direkt när jag mötte hennes blå ögon visste jag att hon var min Greta

Miss Greta heter egentligen S* Vikbackens
Afrodit
 och är här bara 12 veckor liten
När jag tog hem henne var hon blyg och försiktig till en början, men blev snart sitt nyfikna jag och skuttade så mycket + älskade att sitta i mattes förklädesficka att jag kallade henne för min lilla känguru-unge...

Även efter att hon kastrerades har hon fortsatt att skutta runt som en liten känguru och håller sig därför i trim, så att  veterinären alltid berömmer henne som "perfekt". Känns underbart, eftersom jag alltid fick skäll för att min förra katt var för tjock.

Inga kommentarer: