måndag 16 maj 2011

Produktutveckling - "Nöjd Direkt"

Härom dagen var jag väldigt sugen på glass i det soliga vädret så därför begav jag mig till Restaurang Krikelin i Kärnan. När jag ifrågasatte att glassdisken helt saknade glass med kaffesmak fick jag uppmaningen att komponera en själv. 


Sagt och gjort, i botten av glaset hälldes en dubbel espresso, så valde jag tre smaker av hårdglassen; Mint choklad, Triple Chocolate och Dulce deleche. Toppat med en klick grädde, ett glassrån och Daim-strössel.
Greta de Luxe min glasskapelse på Krikelin
VoìlaInstant Satisfaction, trots att jag verkligen ville produktutveckla till det perfekta fann jag inget som kunde bli bättre. Jag blev Nöjd Direkt med Greta de Luxe, den ultimata glassen.

2 kommentarer:

Maya sa...

Fyndigt, där fick du din glass med kaffesmak

Lyckans Smed sa...

O ruíkigt god blev den, Greta De Luxe!