tisdag 31 maj 2011

uteodling

Trots att järnnätterna knappast är över har jag nu flyttat ut både mina pelargoner och en del av mina odlingar.
En del av mina pelargoner på blomshyllan
från Clas Olsson i det soligaste hörnet.
Den Grow-in-Bag jag köpte visade sig vara mycket mindre än jag trott, så resten av det förodlade och fröna får jag väl sätta i den balja jag odlat i tidigare och bära ned i solen tillsammans med min Grow-in-Bag på morgnarna.
varje morgon bär jag ut min Grow-in-Bag till solen
nedanför köksfönstret, så att det växer ordentligt.


Visst ser det fint ut på gräset framför den blommande Brudspirean? När jag var barn kallade jag den min födelsedagsbuske, eftersom den brukar blomma vid min födelsedag 12 juni.
på kvällarna bär jag upp min Grow-in-Bag till balkongen, där
jag täcker allt med fiberväv om det skulle bli för kallt

Inga kommentarer: