söndag 29 maj 2011

misstag som läxa

Katter har väldigt gott minne, åtminstone för vissa saker. Därför tänkte jag att jag skulle lära Greta en läxa när hon härom kvällen hoppade upp på bokhyllan och rev ned ängeln som står där i golvet. Hon vet så väl att hon inte får vara där, men bara för att få uppmärksamhet så tar hon ett känguruskutt dit. Jag struntade dock helt i henne o ställde bara upp ängeln på golvet och lät henne sitta där och jama för att hon inte tar sig ned.
bot mot olydighet kanske?
Efter drygt en halvtimme förbarmade jag mig över hennes jamande och tog ned en spinnande o mycket snäll katt. Jag hade tänkt att hon då ska lära sig att om man gör sånt man inte får så är risken att man blir kvar där. Hittills verkar det funka och hon har inte försökt att hoppa upp igen. Hoppas att det håller i sig!

Inga kommentarer: