lördag 21 maj 2011

dyrgrip

Nu måste jag visa en dyrgrip, som jag ärvt av min farmor, nämligen Krokodilskinnsväskan. Detta eftersom jag såg att av Världens mest exklusiva handväskor är majoriteten av just krokodilskinn. Jag använder dock min väska enbart vid väldigt festliga tillfällen, fast jag verkligen tycker att den är riktigt snygg. Den här väskan är väl gjord i början av '70-talet och då tycker jag att det är ursäktligt, men numer tror jag att de flesta krokodiler är fridlysta.
Jag blev oerhört fascinerad av krokodiler och alligatorer när jag läste en artikel om dem för några år sedan. Tydligen är de nämligen trogna sina makar hela livet.

När jag bodde i Savannah, Georgia, USA fanns massor med Alligator-farmer i främst Florida och det finns säkert även krokodilfarmer numer. Särskilt bakom mackar fanns "live 'gators" och så såldes där kokta [boiled peanuts] jordnötter. Alligatorn är nämligen maskot för Floridas football-lag.

Inga kommentarer: