söndag 4 september 2011

Burkar med karaktär

Jag älskar gamla plåtburkar (precis som gamla emalj-föremål). Dessa, som det varit choklad i tycker jag är underbart vackra och dessutom är de perfekta i storleken för att t ex ha rullrån i:
Vill dessutom minnas att chokladen i dem smakade alldeles utmärkt!
Jag har massor med vackra plåtburkar eftersom jag samlat sedan barnsben. Det är ju så mycket trevligare att ha t ex mjöl i en vacker burk än i en ful påse, eller hur?
de vackraste har jag framme på hyllor så att de syns
mitt té har jag givetvis i plåtburkar i skafferiet. Många olika
sorters té är det. Våningsburken längst fram är jag nog
mest förtjust i. Där ryms tre tésorter i varsinn våning.

detta "brittiska kvarter" är téburkar från London
denna burk från Marimekko är nyast och den
har jag särskilda planer för. Återkommer om det!

Inga kommentarer: