torsdag 15 september 2011

Internationell matmarknad

I förrgår fick jag veta att det nu är Internationell Matmarknad på Stortorget i Östersund! Dåligt marknadsfört av  Matlandethuvudstaden måste jag säga, för har varken sett annonser eller info om det innan och ingen annan jag pratat med hade heller hört om den visade det sig när jag skrev om det på Facebook. Detta trots att jag är med i alla möjliga grupper som just handlar om Matlandethuvudstaden. Det kan väl inte vara tänkt att matmarknaden skulle vara hemlig, antar jag. Lika illa skött som att det första riktiga på hela året sker först under första veckan i oktober, då alltså redan 3/4 av året redan gått...
det italienska ståndet handlade jag
mest från, men inte alls enbart...
Specialiteter från Italien, Frankrike, Tyskland, Grekland, Holland osv. Åh, vad jag STORHANDLAT från främst Italien för just mat sparar jag inte på! Tråkigt nog var det väldigt lite folk, vilket väl berodde på både bristande annonsering och det blåsiga vädret.

De stackars försäljarna fick hålla fast
sina stånd vid vindbyarna och ett stånd
flög bort redan första dagen...

i det holländska ståndet finns
främst ostar, men även korvar
provsmakningen är en stor del av
upplevelsen, här smakar Maja
italienska delikatesser
ett stånd sålde sötsaker och kakor
som exempelvis italienska Aragostini
här inhandlar jag italienska delikatesser

se bara så mycket gott där finns att välja på

Till middag blev det Antipasti Misto med blandade främst italienska delikatesser; grymt gott.
här även sardeller, Aragostini och
lite mer dolcetto (sötsaker)
Parmigiano, Prosciuitto, Carciofi, oliver och Pellegrino
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: