tisdag 7 december 2010

Nyttigt med Choklad!!!

Ja, jag erkänner att jag tycker om choklad. OK, jag menar att jag älskar choklad... Så här såg kundvagnen ut idag t ex:
Men då är det ju faktiskt nyttigt med choklad också, kolla bara här:
Choklad och kakao innehåller näringsämnen som förebygger allvarliga sjukdomar. Mörk choklad förbättrar cirkulationen, förebygger hjärt- och kärlsjukdomar och innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler. På Nyfikenvital berättar de både hur choklad av rätt sort kan minska risken för sjukdomar och därför är ett nyttigare alternativ än annat "godis" och hur Sydamerikas indiankulturer inom många område både när det gällde örtmedicin och matematik nådde långt.
Det innehåller t ex:

1 kommentar:

Anonym sa...

Från: kersti grönlund
Skickat: den 8 december 2010 11:50
Till: 'MalinMatilda Allberg'
Ämne: Tack!

Hej!

Tack för blommor till utställningen! (Lycka)
Kul att du tycker om utställningen och fint av dig att visa bilder i din blogg, det värmer. (Lycka)
Upptäckte din blogg idag, den lockade verkligen till att återkomma! Verkar finnas mycket intressant att läsa.
Som sann chokladälskare var det fantastiskt att få läsa om all positiv påverkan som den ger. (Lycka)

8 december 2010 12:40
Till: 'kersti grönlund'
Ämne: SV: Tack!

Tack snälla, Kersti; nu gör du mig lycklig!
/*

Som du ser, du gör ett bra jobb som lycko smed!

Ha en riktigt bra dag

Kersti