onsdag 7 september 2011

valpar-valpar och sömn

Jag är, trots att jag är kattägare, omgiven av valpar nu för tiden. Jag har redan berättat om kärleken till Scott, men har varken nämnt Malou eller Charlie, som finns i varsin lägenhet under mig:

Malou tillhör egentligen min granne
Lindas mor, men är ofta här för att få
sällskap av  Lindas Enzo istället för
att vara ensam.

Charlie däremot bor alldeles under mig
och är nyfiken på allt och alla


Ett tips som är gemensamt för katt- o hundägare för att slippa bli störda av pigga och leklystna telingar på natten har jag. Innan du går och lägger dig så leker du med hunden/katten med att t ex kasta bollar  tills den blir så trött att den faller ihop. Då kan ni lägga er och sova gott hela natten!
Jag är fortfarande fascinerad av hur besvärligt det är att får en valp rumsren i och med att katter ju blir lärda till det av sina mammor. För att hjälpa alla grannar, som kämpar lägger jag därför upp en instruktionsfilm med "hundprataren" Cesar Millan, som iofs är på engelska men förhoppningsvis ändå till hjälp:
 

Malou skulle säkert lära sig och
dessutom uppskatta hundpratandet
och Charlie kanske t o m kan
lära sig att sluta använda
gummiklädda människor som
bitleksaker!

Inga kommentarer: