söndag 18 september 2011

Bakslag som vänds till en förbättring

Det gym jag tränat på i nästan ett helt decennium och som jag tycker är det bästa jag tränat på i tre världsdelar under drygt 20 års tränande kommer att försvinna. Det kommer att gå samman med ett annat gym här i staden som jag alltid tyckt varit det sämre valet, efter att ha provtränat där för ungefär nio år sedan, Då hade det iofs en annan ägare och ett annat namn, men jag har trivts så oerhört bra med mitt gym. Även när jag på senare år tränat i andra städer i Sverige har jag vid en jämförelse tyckt att "mitt" gym är det bästa. När det snart ska stängas kändes det därför mest som ett nederlag.
bild från Golds gym
Jag var där och tränade på nya gymmet Gold's första gången först i torsdags och lade då märke till några enorma förbättringar hos Gold's! Framför allt då den enormt mycket bättre luften i träningssalarna. Även om det är lika varmt som tidigare så är luften på Gold's syremättad, medan det på StepIn verkade vara våra gamla utandningar som bara kördes runt i systemet, med mer och mer koldioxid i som följd. Vilket naturligtvis innebar att orken tröt, andningen är ju enormt viktig för orken,särskilt för mig. Jag hade inte ens tänkt på att luften på StepIn kunde förbättras...
andningen och syrenivån är enormt
betydelsefull för orken!
Känner att Gold's nog blir bättre än jag trott i alla fall! Det är inte bara luften som är så mycket bättre, dessutom är alla spinning-pass, som hos dem iofs heter Cukling utrustade med är med pulsklocka. Fantastiskt tycker jag som gillar puls-träning för att ha koll! Trevlig personal har de också, men det var det även på StepIn. Det kommer att bli himla bra det här!!!

Inga kommentarer: