lördag 3 september 2011

Tjuvtitt på Mespropp

Igår blev det oväntat provsmakning av den första demon av årets KonstbakelseWedan eftersom entusiastiske konditorn Hasse redan hade hunnit klart med ett smakprov när jag skulle bjuda syster på cappucciono där. Utan att avslöja för myckat kan jag berätta att den var vädigt god, men inte nog mesig utan väl tam, för min smak...
Njutning på Wedans uteservering i solsken, men
fast det kanske ser så ut är inte jag Mesproppen...
Just i år kommer Konstens Vecka, som alltid sker vecka 40 i hela Sverige sedan många år, att ske samtidigt som Matlandet huvudstaden ska ha sina största manifestationer. Årets Konstbakelse kommer därför att presenteras i samarbete med dem och ha tydligare typiskt Jämtländska smaker. Årets Konstbakelse kommer antagligen att få något av namnen Mesfiik, eller möjligen Mespropp.
Inte riktigt nog mesig men god
Fjolårets succé Dolcepaletto var insprerad av Italienska smaker, även om dessa uteslutande också kom från Jämtland. Dolcepaletto kommer antagligen att återkomma på Wedemarks under Kul Tur i maj 2012, liksom under namnet Dolcetto med  Wedemarks logga på toppen istället vid andra tillfällen. Jag tycker att det är väldigt utmanande och roligt att utveckla nya spännande smakkombinationer tillsammans med duktiga yrkesmänniskor.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: