lördag 10 september 2011

Smör för sparsamma och snåljåpar

Jag lever ensam men köper ändå stora paket av t ex smör (500 g) eftersom det blir billigast. Jag är m a o antingen sparsam eller en snåljåp och nu vill jag dela med mig av ett tips. När jag haft smöret i kylen en stund så att det blir hårt skivar jag det i 50 g bitar. Jag sparar så en 50 g bit i kylen och fryser in resten, som jag sedan kan ta upp i den takt jag gör av med det. På så sätt härsknar inte smöret och jag har alltid i frysen, som jag bara kan tina när jag t ex behöver mycket till någon rätt eller nåt jag bakar.

Naturligtvis funkar detta knep lika bra för margarin, men varför använda ett sämre alternativ som låtsas vara något det inte är, när nu smör inte bara är godare, utan också är en fantastisk 100 procent naturlig produkt?

Inga kommentarer: