onsdag 27 oktober 2010

att unna sig med gott samvete

Efter en dag med både lyckliga och, låt mig kalla det mindre lyckliga tillfällen, begav jag mig till gymmet. Om du läste mitt inägg igår om allt positivt som träning leder till så förstår du nog varför.

Jag tränade med vikter och maskiner i en halvtimme, avlöst av en halvtimmes tuff core-träning, med för mig många nya kombinationer av rörelser. Det är ju så när man tränar på ett nytt ställe eller för en ny instruktör att man påminns om sätt att komma åt musklerna mer effektivt på än man brukar göra! Slutligen körde jag en halvtimmes spinning, som var riktigt pulshöjande och utmanande.
En förebild kroppsligt: Pauline Nordin
Kl var vid det laget 19,30 o jag hade ännu inte ätit middag, så jag unnade mig att gå på Max, tvärs över europavägen och ta ett Garlic Italian Meal med en lyxshake till. En sådan njutning! Jag äter väldigt sällan skräpmat, men just den första timmen efter att man tränat hårt behöver kroppen snabba kolhydrater. Musklerna är då så utsvultna på energi att de suger i sig dessa, istället för att man lägger på sig dem som överflödiga kilon. Ska man nån gång unna sig nåt riktigt sliskigt är det med andra ord inom 1 h efter hård träning!
Jag har rådfrågat alla mina grafikkollegor om problemet med min fotoemulsion och hoppas att få matnyttiga svar på det till imorgon, så att jag verkligen kan beskikta, belysa, screena och bränna mina emaljer imorgon! Eller att jag i alla fall hinner med en hel del!
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: