torsdag 21 juli 2011

Njutning

Som jag skrivit om tidigare är jag en Ammarettoälskare av guds nåde. I tisdags skulle jag vänta i ungefär en timme och passade därför på att gå och sätta mig i solen på Wedemarks uteservering.

glassdisken på Gelateria Wedemarks går  verkligen inte
av för hackor (och det gör iofs inte priset heller..)!
Wedemarks konditori i Östersund har supergod italiensk glass och den  mysigaste uteserveringen på gågatan. Där satte jag mig alltså och njöt extra mycket eftersom de fått in just Ammarettoglass, som jag formligen avgudar! Mmmm, det blev en härlig stund istället för rastlöst väntande
Ammaretto är en italiensk mandellikör

... men smakar det så kostar det... Att ta sig tid att njuta är dock enormt viktigt för att finna lycka är jag övertygad om! Italiensk glass, gelato, görs utan ägg och med mjölk istället för grädde så ett det blir mindre luft i den, så kanske är det därför den är så fantastiskt god?
Ammaretto-gelato (gitaliensk glass med Amaretto i)
och Cappuccino, italiensk lyx på Wedemarks
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

2 kommentarer:

Maya sa...

Glassen ser fantastiskt god ut!!! Har inte prövat än, men tänker att jag måste göra det varje gång jag går in där.

Lyckans Smed sa...

Gör det; du kommer att bli lycklig redan efter första smaken; jag lovar!!!
/*