onsdag 15 december 2010

Ur fas

Jag är nu helt ur fas när det gäller mitt julpyntande. Allt eftersom jag inte brukat ha gran och nu tagit in den redan till Lucia. I normala fall pyntar jag det slugiltiga till fjärde advent, men med granen på plats känns det lite snopet att inte ha allt framme. Väntar dock med sista detaljerna. Tror jag i alla fall...
jo, klädde den lite mer när jag hittade mina
polkakäppar och istappar måste ju de upp med
Granen gör mig glad, så det är bra med nya rutiner! Den doftar fantastiskt, skiner upp vardagsrummet och ger mig en myskänsla i magen. Och Greta-katten har legat och beundrat den länge och väl. Fast vi båda gillar när allt är som det brukar vara verkar vi överens om att denna förändring är till det goda, trots fasernas försvinannde! I eftermiddag ska jag bjuda mina gamla grannar på glögg och nybakat med, så det ska bli väldigt trevligt. Har spelat boxen "Jultoner från Förr" sedan imorse och det är nåt särskilt med dessa riktigt gamla inspelningar.

1 kommentar:

Lyckans Smed sa...

Lyckad glöggfest med nöjda och glada gäster! De gillade också granen så mycket att den fotades