torsdag 16 december 2010

kryddig krans

Om man har någon vrå hemma som inte luktar så gott kan det här vara en väldoftande idé. Den här" kransen" av vanlig ståltråd, kryddor och kottar gjorde jag igår kväll för att ha i badrummet. Jag gjorde en dubbel cirkel av ståltråden och lindade fast Stärnanis, Kryddnejlikor och kottar med ojämna mellanrum. Kom precis på att jag borde ha lindat in några kanelstänger också, men det får bli vid ett senare tillfälle. Nu ska jag nämligen baka dagens kakbak "Farmors Chokladflarn", som visade sig finnas i Sju Sorters Kakor... De är min julspecial och är så populära att jag brukar behöva baka dubbelsats kanske tre gånger för att det ska räcka toll Trettondagen...
kryddig krans lagd på ett gammaldags kort
jag köpte på Jamtlis julmarknad

2 kommentarer:

Anonym sa...

2010-12-16 15,49 Johanna Bahlenberg:
Lycka kan man nog välja det tar bara lite tid att lära sig vad man ska göra för att vara lycklig

Lyckans Smed sa...

Precis så tänker jag också; att man betämmer sig för att vara tillgänglig för lyckan... Tack för din kommentar!