onsdag 1 december 2010

"Bål av stål"

bild från webben, tyvärr ej av mig måste jag erkänna
(tycker mig känna igen Pauline Nordin) inte än i a f...
Ja, så fantastiskt kändes det faktiskt ikväll på Susannes suveräna klass! Hon körde omväxlande mag- och ryggövningar och före Coren körde jag intervaller på Crosstrainer själv. Allra roligast var att det gick så bra, fast det är ett tag sedan jag körde Core senast. Dessutom fick jag beröm och Susanne tycker det är för länge sedan hon såg mig och jag fick en utmaning!
När jag gjorde långsamma nedrullningar från sittande till liggande på rygg gick det helt smidigt i jämnt tempo, helt utan ryck. Så stark är det länge sedan jag var i bålmuskulaturen och nu har jag ändå inte tränat magen på minst en månad.
Vi var max 10-12 tränande, varav 3-4 män, så vi fick alla uppmärksamhet och tips om nåt kan göras bättre. En av killarna imponerade grymt på mig när vi skulle göra framåtrullningar med armarna sträckta framaför oss mot bollen och rak rygg. Detta eftersom han hade den ena armen på ryggen. Det har jag aldrig sett tidigare, så sa att jag tycker han är "grym", så han tackade och erkände att han tränat mycket på att få till det... Jag försökte också, men fick inte till det, så efteråt bad jag honom om tips. Han avslöjade att man måste ha knäna bredare isär varann och att man måste rulla lite snett för att kompensera tyngdpunkten. Nu vet jag vad jag kommer att nöta på framöver tills jag får till det!
Kollade skidskyttet medan jag gick på Stairmastern och då ledde AK Sidek o såg ut att både åka och skjuta bra. När jag kom hem hörde jag att hon vunnit trots att  hon åkt fel på slutet! Detta eftersom banan inte ser ut som den gjort tidigare. Kul, och Helena hade kommit trea, tror jag (har inte full koll efetrsom jag tycker det är urtråkigt att titta på andra som idrottar..). De två har inte bara en bål, utan så gott som hela kroppen av stål, tycks det ;-D

Inga kommentarer: