lördag 4 december 2010

Grattis till Anders Ramsell

Läser i dagens tidningar att Anders Ramsell antagits med fyra teckningar till Liljevalchs vårsalong; jättekul och jag gratulerar ödmjukast! Personligen lyckas jag varenda år missa antagningen dit och först när det bestämts vilka som antagits svär jag åt mig själv för min glömska och hoppas komma ihåg det nästa år. "Same procedure every year"...
bild från Facebook
Anders jobbar hos min frisör, Kristoffer, Hos Gösta och på Färgfabriken Norr, så jag har hjälpt honom med lite råd om hur han bör göra för att komma in på en av Konsthögskolorna. Det är ju ofta ca 400 sökande på 10 - 15 platser och man söker helt och hållet med arbetsprover, så det gäller att ta till lite knep för att "sticka ut" bland alla sökanden.
en av Anders teckningar

Inga kommentarer: