torsdag 23 december 2010

höll på att bita av mig tungan...

... när jag i godan ro satt o tittade på bloggar. I vanlig ordning var jag in på http://nordingarden.blogspot.com/ när jag till min fasa möttes av något så förfärligt som en uppstoppad Helig Birma.
Kunde knappt andas medan jag letade i texten; inte kunde väl någon som tycktes ha så god smak ändå ... Djup suck av lättnad när jag kom till "Herr iller som är en mård har varit död i 30 år"... Tackom och lovom! Gav min egen heliga Birma, Greta, en extra klapp på huvudet innan jag lämnade datorn

2 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, nejdå, jag är en sjukligt stor djurvän och skulle inte ha en birma uppstaoppad:) jag äter inte ens julskinka. Pga den fasansfulla djurhållningen vi har här men som sagt, denna mård har hängt med i 30år, hade ett bra liv och snabb död men dog förvisso i onödan kan man säga...

Jo, visst kan det bli så, att reportage kommer först två år senare, det vet jag ju inte till hundra i detta fall heller, men jag har också varit med om att de kommer en månad senare, vilket inte går i detta fall förstås, eftersom det är jultema, men tex Vakre Hjem gjorde ett rep hos mej i juni och det publicerades en månad senare i juli så det är mycket som spelar in när sådant planeras, hur mycket annat som står på kö, vad som passar just det numrets tema osv..i Aftonbladets härligt hemma var jag med om ett julrep som publicerades samma jul men däremot har jag ett väntade rep i Expressens Leva & Bo som inte kommit ut ännu, och till sommaren är det två år sen det gjordes. Får se om det komer till våren, el inte alls, det händer också...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig och din gulliga Birmavän!! Mari.

Lyckans Smed sa...

Tack, snälla Mari! Just Lantliv verkar ha väldigt lång, eh, låt oss kalla det "framförhållning". Utöver reportaget jag berättade om, träffade jag Lantlivs reporter och fotograf hos Ås Trädgård förra hösten o de berättade att de höll på med ett reportage om lokalproducerad mat i Jämtland. Jag trodde därför att det skulle dyka upp i höstas, men än har det inte setts till, så antar att det blir nästa höst. Träffade dem jag berättade om när reportaget om deras stuga publicerats och de berättade då att det var 2 år efter att de varit dit.
Kul att du får sådan uppmärksamhet i media! Greta-katten och jag tillönskar dig en fröjdefull jul och ett fantastiskt 2011!!
/*
/*