onsdag 8 december 2010

Filmdag på Bio Regina

I eftermiddag blir det Filmdag på Bio Regina i Filmpool Jämtlands regi.
Det ska verkligen bli kul, för det är ett bra tag sedan jag var där och jobbade med film. Jag har haft ynnesten att få använda deras redigeringsutrustning till mina konstvideos ett stort antal gånger och att få hjälp av Först Sirel, men främst av Margus Peensaar, Eva Aspling och Ingrid Printz. Tack vare dem och Filmpool Jämtland har jag fått till stånd många av mina utställningar och utsmyckningar, som du hittar i min cv och på min hemsida.
Senast gick jag även en kurs i 8 mm filmning med Jamie Noakes där, som var riktigt kul.

Det ska bli kul att träffa alla, att fika och umgås med filmkollegor. Dessutom ska Jonas Selberg Augustsén, regissör och manusförfattare, berätta "om medgångar och motgångar med att producera kort- och dokumentärfilm".  Först ska jag dock fortsätta uppdatera min hemsida!

Inga kommentarer: