söndag 6 mars 2011

Vårgardiner

Nu när jag "kryat på mig" eller i a f inte orkar ligga mer till sängs har jag ordnat lite vårlikt här hemma. Eftersom jag hade så höga fönster(och tack) i min förra lägenhet måste jag dock sy om många gardiner. Det är dock inga problem eftersom jag ärvt min mors passionerade förhållande med symaskinen och har en gammal Singer från 1969
en precis sådan symaskin som fanns på syslöjden är
jag även uppvuxen med. Denna har dock de flesta delar
bytts ut i vid det här laget, så är glad att den håller än!
att mäta ordentligt är noga

Nåla kan man ju sitta och göra framför
TVn t ex o jag sitter i rottingstolen


Nu är det vår i hela mitt kök!

2 kommentarer:

Ida - kreatvity.blogg.se sa...

Vad pyssligt, och fint blev det!

Lyckans Smed sa...

Tack, snälla! Ja, det känns riktigt fint nu!
/*