lördag 12 mars 2011

Med matsilvret som smycke

Mitt fina arvematsilver, Gammal Fransk hittade jag som smycke häromdagen. Det är ett litet företag i Stöde, Prahlin, som har tillverkat dessa fantastiska smycken. När jag fann det hos Otto & Emma på Frösön kunde jag inte stå emot, utan investerade i det.
Till bara en enkel tröja är Prahlin-smycket så här vackert 
Det vore nämligen så försmädligt att komma dit senare och inte längre finna just mitt matsilver, eftersom det är det jag helst vill ha... Jag tycker att det är en så underbar idé med Prahlins handgjorda smycken av återvunnet material! De använder sig av inredningsdetaljer, gamla smycken, spetsar osv, blandat med helt nya inslag och i oväntade former.  
Mitt matsilver, Gammal Fransk, som
jag ärvt delar av från farmor och farfar

Inga kommentarer: