lördag 19 mars 2011

Forsythia = vår

Hos mig är vi båda förtjusta i Forsythia. Jag misstänker dock att Greta-katten gör det av andra skäl än jag...
Vi gillar båda Forsythia, Greta o jag, men av helt olika skäl...
Denna bild är från påsken 2009, när hon upptäckte smaken
Jag tycker det känns som vår när jag tar in och ser Forsythian blomma, så härom dagen inhandlade jag en bunt. Här i södra Norrlands inland och fjälltrakter får man nämligen lov att köpa sin Forsythia i nån blomsteraffär och jag vet att det ännu är långt till påsk. Men dels är jag så förtjust i gult och dels verkar Greta gilla smaken och dessutom är det långt till påsk att jag tror att Forsythian tills dess blivit ful. tänker jag köpa Magnolia- eller Körsbärskvistar också. På så sätt kan jag njuta av åtminstone två olika dekorationskvistar i vår, inte illa va'?!
så här kal och tråkig ser årets
Forsythia ut än så länge, men snart...
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: