onsdag 9 mars 2011

under min kudde

... förvarar jag lite oväntade grejor, nämligen:
Ta-da!
Vissa kvällar orkar eller hinner jag inte leka med Greta tills hon utmattad rasar i sängen och sover lugnt hela natten. Då är mitt knep att när (inte om...) hon kommer och väcker mig så kan jag lugnt ligga kvar i sängen och kasta en ny boll varje gång hon slarvat bort eller tråkats ut av en. Ibland kan hon leka med en enda tills hon är helt slut, men ofta förvinner de under nån möbel. Favoriten är en som skramlar gärna klädd med vit päls, men även små studsbollar som hon kan bära omkring är helt OK.
stora bollar är kul så länge de inte ligger i sängen
Kanske ni tycker att jag tjatar för mycket om Greta och lill Bamse i den här bloggen, men då kan jag rapportera att det visat sig att husdjursägare är mindre benägna till depressioner och därigenom lyckligare än andra.¡Basta!som man säger på español. 

Inga kommentarer: