torsdag 3 mars 2011

För rastlös vara sjuk

Det är bara att konstatera; jag är för rastlös för att vara sjuk! Eller rättare sagt för att ligga stilla o kurera mig så att jag blir frisk. Nu har jag knappt orkat resa mig ur sängen sedan i söndags och därigenom missat den intressanta Work-shoppen om ett eventuellt resurscentrum för konstscénen i länet. Jag hoppas och tror dock att en eller ett par av mina kollegor framför de åsikter som även jag delar!
Här är en annan som blir rastlös av att matte bara sover. Hur
hon lyckats ta sig längst upp på bokhyllan vill jag inte veta...
 Idag har jag i alla fall tagit mig upp och stekt pannkakor till lunch; någon ordning får det vara fast man spenderar mest tid av dygnet i sängen! ;-) Det är strålande solig vårvinter utanför fönstret så jag la genast märke till att nåt bör göras åt gardinerna, det är ju ändå ljust och snart vår. OK, vårvinter är det i a f redan och det är ändå den finaste tiden här i södra Norrlands inland och fjälltrakter.
Jag vet inte om jag har feber, men blev sjöblöt av svett
av att bara byta till denna enda gardinkappa...
Jag strök och bytte därför till mina pepitarutiga vårgardiner i sovrummet och har tagit fram resten också. Problemet är dock min ork, så resten ligger kvar på strykbrädan, jag duschar och ska lägga mig. Blir lite stressad av vårvinterljuset, som sätter full fart även på växtligheten:
Min Kristikorsblomma / Blå Passionsblomma har fått skott
Många av mina krukväxter har fått skott och behöver därför sättas om, men det får jag lov att vänta med. 

2 kommentarer:

Viola sa...

Vad roligt att du läser min blogg, en läsvärd blogg du har som jag gärna återvänder till, lycka till på lotteriet och krya på dig, kram VIOLA

Lyckans Smed sa...

Tusen tack och detsamma, Viola! Tittar in "hos dig" varje dag o hoppas någon gång kunna komma förbi IRL med. Håller tummarna för fullt o hoppas på "lite" tur...
kram
/*