måndag 12 mars 2012

Kärleksfull morgonstund

I morse vaknade jag av att Greta spinnande tvättade hela min arm. Efter arbete med hittekatter i många år vet jag ju att det är den finaste kärleksgåva en katt kan ge en annan; att tvätta varandra spinnande. Det är något väldigt intimt och känsligt, som de bara låter någon de verkligen litar på vara med om. Knaskissen är ju så morgontrött att matte redan hunnit till verkstan innan hon vaknat i över en vecka. Hon blev väl så glad att jag fortfarande låg och sov när hon vaknade att hon bara måste gosa liteOftast tvättar Greta mig när jag borstar eller torkar henne efter en dusch, men det är nog första gången jag väcks av att hon kommer och tvättar mig
utsträckt en hel "greter" (längd från nos till svanstipp = 87
cm) och med halvslutna ögon betyder att det är mysstund
Det är storm här, fast Östersund inte direkt ligger på ett fjäll så viner det friskt runt knutarna sedan igår. Då är det extra mysigt att vara hemma och mest mysa inomhus. Något jag måste göra för att samla krafter efter en dryg veckas arbete i grafiken och dessutom känner jag hjärnvärken ligga och lura hjärnstammen på att få göra en framryckning vid minsta ansträngning.

Inga kommentarer: