torsdag 22 mars 2012

Försmak

Jag längtar som en tok efter sommaren. Så fick jag syn på jordgubbar i fruktdisken på ICA-Maxi men blev skeptisk till hur de skulle smaka. Särskilt med tanke på att priset var lågt. Tänkte därför trycka näsan emot plastburken, men. Det behövdes inte! Redan en meter ifrån kände jag den fantastisk doften av de spanska bären, så jag slog till.
En sådan njutning; det luktar och känns som sommar i hela kroppen! Nu har jag delat upp bären, ätit dem i Gino och bara med mjölk och med grädde över. Till lunch blev det pannkaka idag.
gott bara med grädde på, fast de inte var lika
söta som våra kära svenska gubbar
Alla jordgubbar var inte så smakrika som svenska gubbar, särskilt inte de som inte var helt röda, men en sådan underbar förmak av den årstid jag älskar mest!

2 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Smask! :)
I år ska jag verkligen ta mig tid att åka på självplock här runt Östersundstrakten.
Har saknat det för det var flera år sedan jag var iväg på självplock.

Helst skulle jag vilja ha egna plantor..men det har inte blivit av.

//Boije

Lyckans Smed sa...

Jordgubbar kommer att vara bland det första jag sätter om jag får igenom mitt förslag om odlings-lotter på gården. På den tiden jag hade sol på balkongen hade jag alltid amplar med jordgubbsplantor men det är lönlöst när de inte får sol förrän vid 17.

Ska försöka få tag i Amelia vår.
/*