lördag 31 mars 2012

Övervintrat!

Blev så glad när jag fann min uppstammade lavendel i rabatten. Den tycks ha klarat vintern nedgrävd, med stenar runtom och täckt med löv!
Jag tänkte att det borde gå eftersom jag har en vän med lavendelrabatt fast hon bor i fjällvärlden! Då har hon också stenar runt rabatten, som är i söderläge, precis som den här.
 lavendeln omgiven av krokus-skott, snödroppar
(syns ej på bilden) och vid pinnarna står mina
klematisar o ser ynkliga ut. De tar sig dock; ifjol
glömde jag en som sedan blev underbart vacker!
Just den här uppstammade tycker jag är så speciell, så därför testade jag med bara den. Jag borde ha satt alla istället, men kanske istället ska sätta lite lavendel i själva rabatten sedan? Det är ju bara att klippa bort det fula på denna och kanske använda en del av det till skott.

Mina gerillaplanteringar tycks det dock ha gått sämre för. Hittar inte narcisserna, som verkar vara bortrensade, eller rättare sagt så kommer de nog först till pingst, men det syns inget spår av dem nu. Inte heller krusbärsskotten syns till det minsta, fast jag tycker att de borde det. Den som lever får dock se; kanske dyker hela gerillan upp vad det lider, kanske är den helt inbäddad i snödroppar nu?


Inga kommentarer: