lördag 31 mars 2012

Lunch på Grändens deli

Igår tog jag och allra käraste syster oss ned till Grändens delikatess för att prova deras lunch, som de öppnade för bara härom dagen efter ombyggnad.
 Jag gillar verkligen deras nya logga, som jag
tycker ser väldigt lantligt fransk ut
Fast vi kom först strax före kl 14 var vi inte ensamma om den tanken, som synes på kön:
Vid de fem borden fanns dock mycket plats att välja på, så vi fick den bästa platsen vid fönstret. Jag antar att de flesta i kön köpte med sig mat.
Lunch-tallriken bestod av kall-skurna italienska delikatesser, naturligtvis med Pellegrino till. Väldigt gott, men jag saknade bröd, som exempelvis surdegs-baguette till.
Delikatesstallrik à 95,-
Jag har sett att de söker kock, så jag hoppas och tror att det i framtiden även kommer att serveras god varm mat, som exempelvis pasta osv.
Till dessert hade jag egentligen tänkt mig Tiramisù,
men pannacottan med blåbärssylt var fantastiskt god
En önskedröm vore om det blev lika fantastisk mat som på Gastronomia Italiana i Ö-vik eller Dolcetto i Sundsvall! Det känns ju lite långt att åka till nåt av de ställena för lunch nämligen.
Det är väldigt trevligt på Grändens delikatess med bra personal och charmig inredning. På en vägg står mycket av det de säljer uppräknat med samma handstil som i loggan.
Redan utifrån syns det hur trivsamt där är, eller hur? Bör kanske tillägga att det nu finns utskänkningstillstånd med.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: