söndag 4 mars 2012

Tomat-experimentet i jorden


Jag har nu även satt fröna till de svarta tomater, Zebrino, som jag tog frön ur i somras just för det ändamålet.
Innan jag satte mina tomat-frön blötlade jag dem, så att de skulle känna att de snart skulle få börja utveckla sig.

Precis som med chilin  är fröna satta i våt jord och täckta med ett tunt lager jord. Så ser jag till att de håller sig fuktiga, vilket mitt växthus är en perfekt hjälp för. Har man inget drivhus sätter man bara plast med lufthål över krukorna. Som synes blir  växthuset alltmer fyllt med ljusets återkomst. Jag längtar verkligen efter att få njuta av egna både svarta och vanliga tomater i sommar; inget smakar ju så fantastiskt som det man själv odlat!

Nu mot grafikverkstan, med förhoppning om en minst lika lyckad dag som igår!

Inga kommentarer: