lördag 3 mars 2012

Badkatt

Titta vilken fantastisk badstund:
Den här Sphynx-katten heter tydligen också Afrodite, precis som min kära Greta. Jag tränkte att nästa gång jag duschar henne så stänger jag badkarsproppen, så blir det bad medan hon står o njuter. Hon verkar inte tordas bege sig ned i vattnet nämligen...
Jag gjorde så och det gick bra, men tog tid för vattnet att stiga. När Greta duschats klart hade inte ens vattnet stigit henne till knähöjd. Tänkte att jag skulle byta taktik och ställa ned henne att duscha när det redan är lite vatten och så får det bli mer och mer eftersom. Det ville hon dock inte alls,så det blir nog ändå inte att även jag får mig en badkatt, tyvärr... Tänk vad mysigt det skulle varit med ludet sällskap i badet.

2 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Kul att du kikat in på min blogg och gillade bilderna. :)

Jaa den där katten verkar väldigt hemtam i vatten. Mina labbar älskar ju också vatten, men de får hålla sig borta från badkaret när matte badar annars skulle det bli alldeles för trångt.

Ha en trevlig helg.

//Boije

Lyckans Smed sa...

Tack detsamma! Kissen Greta älskar ju att duscha, men det där med bad får visst matte glömma...
Trevlig helg!
/*