tisdag 6 mars 2012

"Mat ska handla om lust och inspiration"

TV-kocken Tina Nordström säger något väldigt klokt i dagens DN:

– Mat måste i första hand handla om lust och inspiration, inte bara om vad som är nyttigt och farligt. När jag själv lagar mat ska det vara glädje i köket och jag vill att alla ska trivas runt middagsbordet ---, givetvis kan de som lider av allvarliga sjukdomar eller kraftig övervikt inte stoppa i sig vad som helst. Men även för dessa grupper underlättar det om lusten är i centrum under matlagningen.
bild ur DN  klicka på den så öppnas en större bild
Väldigt klokt och framsynt. Med en lillasyster som är allergisk mot mycket ätbart och en egen känslig mage har jag verkligen fått prova mig fram, men det tycker jag också är kul!
Läs gärna hela artikeln här!

Det blev inget tryck, utan bara sängen idag, men imorgon blir det både (fyllnads)drag och tryck!

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: