söndag 18 mars 2012

Alger och svettigt grafiskt

Susanne Fruncks alger i  Svenssons ramars skyltfönster
Susanne Frunck ställer nu ut på två ställen. På Svenssons ramar finns bl a denna grafik:
Hon ställer också ut på Arctura, men det har jag inte sett än. Hon har inspirerats av Bohuslän, där hon brukar gå kurser på Gerlesborgsskolan, precis som jag gjorde på KKV-B intill när jag högg sten härom året. Det är sannerligen en fascinerande miljö med sin speciella fauna av havet så nära intill. Jag tycker verkligen att Frunck fångat den känslan i de  grafiska verken. 
vattenflaskan hänger inte bara med till gymmet
Frunck är en av de människor man ofta träffar när man arbetar i grafiken. Som jag berättat om tillbringade jag hela förra veckan i just grafikverkstan och det är verkligen som ett riktigt träningspass på gymmet, ska jag berätta. Därför har jag min träningsflaska med vatten med dit och fyller nog på den varje timma i samband med att jag torkar svetten ur ansiktet. Inte särskilt glamoröst, utan ett riktigt svettigt hundgöra. Men kul!

Inga kommentarer: