torsdag 22 mars 2012

Städa smartare

att drömma om mer energi...
Ett knep för att slippa damma allt vid t ex större helger lärde jag mig av en gammal städerska när jag flyttat hemifrån. Vanligtvis dammsuger jag, torkar golv och i fönstren varje vecka och så dammar jag osv i ett rum om veckan. Jag bor i en trea, så det gör att varje rum, inkl köket (där jag också t ex rengör fläkten den veckan), dammas var fjärde vecka.
bild från www.flickriver.com
Det gör att det inte blir överväldigande mycket att damma exempelvis till påsk eller jul eftersom jag "håller efter". För tillfället ligger jag dock efter i min rutin eftersom jag jobbar för fullt inför utställningen, men tar istället lite om dagen, när jag hinner och orkar. Så drömmer jag på nätterna om att inte behöva plocka dammtussarna som flyger fram till Greta  leker. När hon börjar nysa får jag ta mig en svängom med dammsugaren i a f.

Inga kommentarer: