tisdag 6 mars 2012

... så smått...

Igår var det mycket som var "så smått". Mina tomater och chili har börjat gro så smått i köksfönstret, titta bara:
Det känns bra. Särskilt eftersom det inte blev mer än så smått gjort i  verkstan, då de tre tryck jag gjorde blev misslyckade. Pga medicinering var jag inte alls på topp, utan gjorde annat som också behövde göras. Som att blanda ytterligare två färger till tryckningen, som en syrenlila och denna buteljgröna:
i stället till höger syns två av de misslyckade trycken...
Jag belyste också den sista beskiktade ramen och räknade ut hur många fler bakgrundsfärger som behöver tryckas upp.
Trädet utanför grafikverkstan i vinterskrud
Efter 5 timmar fick jag bege mig hem för att medicinera och sova, så att det ska funka bättre idag! Det var grymt vackert i Härke, men blåsigt och halt.
Greta väckte matte före 7 och ville duscha, så det fick hon. Det har blivit bortglömt hela helgen ju... Nu ska jag sova en stund till och så kanske jag åker till Härke och trycker några bakgrunder, men det får bli i eftermiddag om jag mår bättre. Greta ligger nöjd och tittar på medan jag skriver, så får säkert sällskap i knävecken.

Inga kommentarer: