onsdag 29 februari 2012

Vårbruk

Här är vännens härliga skörd från i somras, riktigt så väl
kommer jag knappast att lyckas, men försöker i a f...
Nu har jag satt mina första frön för i år, om vi bortser från kattgräset då. Jag har nämligen fått flera fina påsar mer chilifrön av finaste väninnan som jag planterat.
Chili har jag aldrig odlat tidigare, så har läst mig till hur jag ska göra på Chiliguiden och hoppas att det lyckas.
För att hålla reda på alla chilisorter märkte jag krukorna med varje sort med guldpenna
Jag sätter mina frön i våt jord och täcker chilifröna, med ett tunt lager jord och ser till att de håller sig fuktiga. Har man inget drivhus sätter man plast med lufthål över krukorna.
Det är därför väldigt bra med mitt lilla växthus, som står mot söder i köksfönstret.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: