onsdag 14 december 2011

Juldetaljer

Lite juldetaljer har kommit upp, fast jag "minimerar pyntandet" då jag ska fira både jul och nyår annorstädes.
den bevingade halmbocken Tanngnjost 
hängel och hjärta vid köksvitrin
tillönskan inför SPA-besöket (ok, toa, då...)

tomten tågar vidare
tomtekvartett av Babuschka-snitt
änglasamling på stereon

en rosett på Maria Anderssons pappsnitt Gränsstriden


Varm choklad med marshmallows


naturligt pynt på
våningsfat

delikatesstallrik med inköp från julmarknaden











julskyltning hos Svenssons ramar

Jullika Mörsjöchips med kanelsmak
lärkkvist med kottar är fint vid advenstljusen,
men lägg den långt ifrån pga brandrisken!

kanske inte så jullikt, men desto godare; Renée Voltaires
Lovely Lakrits, finns, som "hela" sortimentet på ICA Maxi
















underbart vackert vid Härke: när jag var där och jobbade
i grafiken i torsdags var detta vad jag såg innan jag gick in
min krubba har fått hamna framför piratskeppet i år

















All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: