onsdag 21 december 2011

Snyggaste burken för snöre


Jag fick tag i en fin-fin burk från Marimekko, som jag tidigare skrivit att jag har speciella planer för och nu är de slutligen förverkligade. Jag fattar inte varför det egentligen dröjt så länge för det gick på ett kick att fixa till en snygg snöreburk. 
(har tyvärr en värmeljus-relaterad
brännskada som inte riktigt gick att
retuschera ens i Photoshop. Ingen
oro dock; det läker fint!)

Jag började med att ta ut mitten av locket genom att lägga en linjal diagonalt korsvis, för att få snöret att komma upp mitt i burken. 














Så tryckte jag bara en syl rakt igenom locket. Hade trott att jag kanske skulle behöva borra, men det behövs inte alls för en tunn plåtburk.

För att inte få en vass kant på insidan slog jag ned den med en hammare (naturligtvis med underlag för att inte skada fina Virrvarr). Häpp; nu har jag en snygg burk till det rödrandiga snöret från Village!

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: