lördag 17 december 2011

Till bords

Den här gången vill jag jämföra Simon's Cat med min förra katt. Mrs Erzylie eller Missis, som hon kallades, hade dock ett oklanderligt bordsskick! Bara när det vankades favoriträtten räkor kunde hon "glömma sig" och hoppa upp på bordet.
Mrs Erzylie, som blev sexton år gammal, satt alltid med vid bordet och fick en egen stol. Särskilt när det var fin middag i matsalen hos mina föräldrar satt hon spänt och följde samtalet med blicken från person till person. Hon satt som nedan och satte möjligen framtassarna på bordet när hon skulle äta från en egen assiett:
  Katter och hundar som tigger eller t o m ligger på bordet är annars bland det värsta jag vet, så det har mina fått lära sig att låta bli. Missis  var också väldigt smidig och rev aldrig ned något, fast hon var så stor.
Mattan under matsalsbordet var en favoritplats för min stora gumma.
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: