onsdag 4 april 2012

Välbehövligt fynd

Ikväll är det dags att börja hänga utställningen inför lördagens vernissage. Först ska Hans Lifs utställning plockas ned och så min börja hängas. Det blir ovanligt stressigt i och med att inga journalister jobbar på långfredagen och inga kultur-diton på torsdagen. Det kommer därför att komma press redan på torsdag morgon, så att de hinner skriva och publicera reportaget på vernissage-dagen, fast de inte jobbar dagen innan.
Passepartout-skäraren passar lyckligtvis perfekt till min linjal!
Igår insåg jag att jag behöver sätta passepartouter på alla grafik, eftersom den färg som hamnat på kanten inte går att skrapa bort med rakblad. Var därför och köpte syrafri kartong och Maja tipsade om att köpa en passepartout-skärare för att tjäna tid och få till det riktigt snyggt. Det fanns faktiskt en där som såldes till halva priset. Detta eftersom den linjal som hör till inte finns kvar att köpa. När jag tittade på den insåg jag att det är den stål-linjal som jag också köpte där för halva priset för snart två år sedan. Snacka om lycklig slump med rea på precis det jag behöver vid två olika tillfällen. Nu hoppas jag sannerligen att utställningen kommer att bli så bra att jag kan känna mig nöjd och att den får ett gott mottagande!

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

2 kommentarer:

Maya sa...

Lycka till!!!

Lyckans Smed sa...

Tusen tack o välkommen!