lördag 21 april 2012

KONSTigt upplopp

Nu "går jag in på upploppet” för utställningen  Växande på  Galleri S , Storg 16, Östersund! 
Solrosfröna växer sig allt längre. I 13 dagar o mindre har dessa vuxit och
nu vet jag vart jag ska (gerilla)plantera dem; vilda hästar kan inte stoppa mig!
Onsdag 25 april är sista dagen, så välkomna dit ti – on 12 – 17 och lö – sö 12 – 16!
ur videon Kultur Betyder Odla 
Här följer en liten titt på målningarna, för dig som inte kunnat komma och se dem:
Löftet om Framtiden 70 x 90, cm akryl på duk
Både tisdag och onsdag blir det modevisning i min utställning!
Inspirerande Riga med Klematis 70 x 80 cm, olja på duk
Det är Butik Annorlunda som kommer att visa sommarmodet.
Första Löftet om Vår 70 x 90 cm, akryl på duk
Det ska verkligen bli kul att se min konst som fond till det evenemanget, vilket jag tackar Kerstin Åsbo för!
Kaprifolens Väldoft (Riga) 70 x 90 cm, olja på duk
Den musik som kommer att spelas under dessa två kvällar är den jag lyssnade på när jag målade dessa verk.
Höstens Rikedom - Klematis  70 x 90 cm, olja/akryl på duk
Det är den franska kafémusikFrench Café från Putumayo, som jag även skrivit om tidigare och som även var sound-tracket på Allbergshallen
The first Year They Sleep, the second Year They Creep
the third Year They Leap!
 70 x 90 cm, olja på duk 
Om du vill vara med på modevisningen måste du anmäla dig till Kerstin Åsbo tel 063-105220 snarast. Det är tydligen ett väldigt tryck på platser.
Körsbärsblom Kantar Försommarens Entré70 x 90 cm, olja/akryl på duk 
Min konst kan du däremot se utan att anmäla dig  lö-sö kl 12 - 16 och ti-on kl 12-17. Varmt välkommen!
Vackra blommor hade jag också fått av familjen Demår, titta bara:

Inga kommentarer: