fredag 6 april 2012

Påskpyntat?

Nej inte hos mig än i alla fall... I år har jag inte hunnit med mer påskpynt än att byta gardiner i vardagsrummet hittills, p g a utställningsförberedelser. Igår hängdes dock hela utställningen och jag blev faktiskt positivt överraskad över att det såg så bra ut. Jag har haft mina avgrundsdjupa tvivel emellanåt, men det galleristerna gjort i onsdags fick mig att se min konst med nya ögon och visst är det en väldig skillnad att se verken i snygg och rymlig gallerimiljö jämfört med i en trång ateljé.
Påskfint i i Majas kök
Idag blir det en ledig dag, då det bara är två passepartouter som måste skäras om, eftersom de blivit fläckiga i frakten till galleriet. Dessutom tänkte jag försöka hinna se Ida Anderssons utställning, som slutar den 9 april. Resten av dagen hinner jag nog både städa och pynta i allra sista stund, men för tillfället är det sängen som gäller så att jag orkar med morgondagen. Det gäller att budgetera med orken för mig, nu som alltid.

Maja däremot har haft vansinnigt påskfint hos sig i flera veckor, titta bara:
Strutsfjädrar är helt omöjliga att ha hos mig pga en viss katt. Dem skulle hon smaska i sig och leka med direkt...
 I köket har hon så här härligt:
Vackra vaktel-ägg som dessa tror vissa är leksaker och fjädrar är, som sagt, bara att glömma. Sån tur att jag kan gå hem till  Maja  och njuta av det istället!
Maja har tagit på sig att fixa påskmaten, som vi inhandlat ihop också. Bl a blir det underbar Matjesillsröra, lax-rullar och olika Smørrebrød, därav allt bröd nedan:
Danskt rågbröd och Husåbröd är de godaste brödsorterna
Mitt ynka bidrag blir att göra majonnäs och koka ägg. Tänk en sån tur jag har som har världen bästa assistent, chaufför och kock bara tvärs över gatan. Tack allra käraste syster!
 Gleðilega páska nu alla, som man säger på häftigaste språket!


All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!  

4 kommentarer:

Majas Skafferi sa...

Hallå där, har du varit o tjuv fotat hemma hos mig

Majas Skafferi sa...

jaså, har du varit och tjuv fotat hemma hos mig din fuling.

Lyckans Smed sa...

ja, du har ju så fint!!!

Lyckans Smed sa...

o dessutom såg du ju när jag fotade