torsdag 31 maj 2012

Horneij och Svedberg genom rutan

Jag hade sett fram emot att se Linda Svedbergs och Agnes Horneijs gemensamma utställning By Unconcious Hands hos Lars Bolin Gallery, men när jag var dit i tisdags var där låst och släckt utan meddelande om varför, så jag som knappast kan återkomma eftersom jag nu är på Österlen fick försöka avnjuta den genom skyltfönstret.
Väldigt synd eftersom jag verkligen gillar det jag sett tidigare av Svedberg och utställningen beskrivits lockande i både ÖP och LT. Om jag vore en av konstnärerna skulle jag ha blivit heligt förbannad över att galleriet är obemannat och hellre ha vaktat det själv än låtit det vara stängt. Men det är jag det och jag har andra gallerister, tack och lov!
Jag får därför lov att hänvisa till dem och hoppas att jag är hemma igen före den 14 juni, då utställningens sista dag är!

Inga kommentarer: