onsdag 16 maj 2012

Godis till Kristi Flygare

Med cykeln utanför Linnéan, där jag köpt några plantor,
med godsaker i fulla cykelkorgen
Igår var det soligt, varmt och inte så blåsigt i min lilla stad. Jag och syster tog oss därför en cykeltur för att köpa lite godsaker till Kristi Flygare, imorgon.
Mousserande rosé-vinet Törley, som vi upptäckte i påskas är riktigt gott och ser väldigt vackert ut i min cykelkorg. Blev så vansinnigt sugen på rabarber när det är recept med det i alla medier. Här har dock ingen kommit uppväxt än, men hittade billigt på Hemköp! Nu ska här både lagas paj och kräm!
Har dessutom satt om alla solrosor i egna krukor. De fick nämligen inte nog med sol i baljan, eftersom den var för hög. Om någon vecka ska jag plantera ut dem; det kommer att bli underbart vackert!
"Vad festligt det ser ut med champagne o rabarber" sa
en mötande och jag svarade att nu ska här firas.
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!


Inga kommentarer: