tisdag 8 maj 2012

Glädjeämnen

Gårdagen kom att innebära flera glädjeämnen, fast jag fortfarande känner mig sliten efter utställning och deklaration. Jag blir alltid utmattad av att "blotta mig" som jag gör när jag visar min konst. Och matematik ska jag egentligen inte ägna mig åt alls, så deklarationen är alltid en prövning som heter duga.
På morgonpromenaden la jag dock märke att det börjar knoppas lite ute t o m här och se så klart det var igår morse; det är Oviksfjällen som skymtar i bakgrunden.
Jag är oerhört förtjust i liljor och denna, som både är fantastiskt vacker luktar inte, står i kruka så att jag plantera ut den sedan  och slår hela tiden ut med fler blommor och titta så många knoppar som ännu är kvar!
Med posten kom I Trädgårdsmästarens Spår, en fantastiskt inspirerande bok om gamla odlings-hemligheter, som jag säkert kommer att ha mycket nytta av! Den gula Pelargonen First Yellow valdes till Årets Pelargon 2012 och jag som älskar gult införskaffade givetvis ett exemplar.
Vi storhandlade så, bl a delikatesser (som blivit över i helgen) till halva priset, så idag blev det både färska och rökta räkor med egen Aioli till middag och idag blir det Carpaccio och räkröra.

Har dessutom varit till gymmet och tränar i en dryg halvannan timme, eftersom jag idag belönat mig själv med att inleda 30 Dagar Mot (om inte) Topp- (så i a f mycket bättre) Form! Det behöver jag verkligen, efter att ha varit mer än lovligt lat kroppsligt de senaste månaderna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig morgon! :)
Jag är också fasligt förtjust i Liljor!
/Annie