söndag 8 juli 2012

Perfekta Gubbar och pion

Igår regnade det, men var ändå väldigt varmt för att vara i södra Norrlands inland och fjälltrakter (17°). När jag promenerade med Greta strilade det bara lite försiktigt så vi båda tyckte faktiskt att det var riktigt skönt. Fast inte direkt Schersmins-läge kanske. Ett flackt lågtrycksområde täcker tydligen Skandinavien, men till helgen ska det bli sol också. Påstås det. Jag är glad så länge det är varmt och inte blåser!
Jag beslutade därför att den Perfekta Maten just igår var pannkaka med jordgubbar. Kanske mest för att jag hittat 2 l jordgubbar för 45,-, men också för att det går snabbt och för att mitt projekt med den Perfekta Maten är för att jag ska må bra, inte ha skuldkänslor när jag bestämmer mig för att inte följa det.
Sonja tyckte att jag skulle ta in en av hennes fina pioner när jag hjälpte henne i förrgår, så jag valde de finaste knopparna så att de kommer att stå länge! Riktigt länge står de dock bara om de lämnas ute i rabatten ;-)
Eftermiddagen tillbringades f ö med en gammal vän, som jag satt och pratade och skrattade med i 4 h. Det var många år sedan sist det hände!
Dessa Strawberry Daiquiris är dock från ifjol
När jag nu har så mycket jordgubbar fick det bli en Strawberry Daiquiri på kvällen. Smakar faktiskt gott även i regn!

Inga kommentarer: