måndag 30 juli 2012

Den som är nöjd är snäll

Det har varit många glada återseenden den senaste tiden, vilket varit fantastiskt roligt! 
på väg från Yranområdet, eftersom vi inte löst in oss
Åsa, en gammal vän, har en helt fantastisk levnadsdevis som jag måste dela med mig av: Det enda du ska tänka på för att vara lycklig är att vara snäll och ha kul.
Åsa är snäll, har kul och verkar därför trygg o nöjd med sitt liv!
Det tycker jag är en fantastisk sammanfattning. Vikten av att vara snäll har jag skrivit om tidigare och kul måste man ha för att kunna vara snäll. Eller för att vara mer exakt så är det omöjligt att vara snäll om man inte är nöjd med sitt eget liv. Man behöver inte ha stor insikt i mänskligt beteende för att inse att den som alltid klagar och är avundsjuk på andra inte är nöjd med sig själv. Då skulle de ju inte behöva uppmärksamma andras fel, men på något konstigt sätt så verkar de inbilla sig att genom att peka på andras misstag framstår de själva i bättre dager. Fast det i själva verket är precis tvärtom. När man tänker så är det mycket enklare att bara strunta i vad den klagande säger. När man förstår att det är ett tydligt tecken på att personen i fråga är missnöjd med främst sig själv tycker man snarare synd om den personen än tar åt sig.

Jag upprepar; Det enda du ska tänka på för att vara lycklig är att vara snäll och ha kul! Alla andra får se till sig själva.

Inga kommentarer: